sunnuntai 13. lokakuuta 2024

Muut jumalat eivät osaa profetoida

Usein kuulee kysyttävän, mikä ero on kristinuskolla muihin uskontoihin, sillä jokainen uskonto väittää olevansa ainoa oikea. Kuten olen aiemminkin tässä blogissa kirjoittanut; muilla uskonnoilla ei ole Jeesusta joka vapauttaa synnistä, johtaa pelastukseen ja joka profetoi tulevia.

Jesajan kirja Pyhässä Raamatussa todistaa muiden jumalien olevan epäjumalia, sillä ne eivät tiedä mitään menneistä eikä tulevista:

"Tuokaa esiin riita-asianne, sanoo Herra, esittäkää todisteenne, sanoo Jaakobin kuningas.

Esittäkööt ja ilmoittakoot meille, mitä tapahtuva on; ilmoittakaa entiset, mitä ne olivat, tarkataksemme ja tietääksemme, mitä niistä on tullut, tahi antakaa meidän kuulla tulevaisia.

Ilmoittakaa, mitä vastedes tapahtuu, tietääksemme, oletteko te jumalia. 

Tehkää hyvää, tai tehkää pahaa, niin me katsomme ja ihmettelemme.

Katso, te olette pelkkää tyhjää, ja teidän tekonne ovat turhat.  

Kauhistus se, joka teidät valitsee!"

Jes. 41: 21 - 24

Raamattu sanoo muiden jumalien olevan petosta, sillä ne eivät edes vastaa:

"Minä katselen ympärilleni, mutta ei ole ketään; 

ei kenkään näistä voi antaa neuvoa, että kysyisin heiltä ja he vastaisivat.

Katso, kaikki he ovat pelkkää petosta, turhat ovat heidän työnsä; 

tuulta ja tyhjää ovat heidän valetut kuvansa."

 - Jes. 41: 28 - 29

Taivaan Isä todistaa omasta Pojastaan, Jeesuksesta:

"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi.

Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.

Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta.

Hän levittää oikeutta uskollisesti.

Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, 

ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.

Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, 

joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa,

antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, 

ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat;

Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, 

olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut 

ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,

avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta,

pimeydessä istuvat vankihuoneesta.

Minä, Herra, se on minun nimeni,

minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan;

ennenkuin ne puhkeavat taimelle,

annan minä teidän ne kuulla."

- Jes. 42: 1 - 9


Ainoa oikea Jumala todistaa itse itsestään monella muullakin tavalla, mihin eivät epäjumalat kykene. Elävä Jumala vastaa rukouksiin ja johdattaa oikealle tielle, uudestisynnyttää ihmisen tässä elämässä ja muokkaa ihmisestä taivaskelpoisen. 

Oletko pannut merkille, miten eräässä toisessa uskonnossa kumarretaan heidän epäjumalaansa? Ihmiset ovat polvillaan maassa, painavat päänsä maata vasten ja pyllistävät samalla taivasta kohti, missä oikea Jumala on. Maan herra on saatana ja sitä he palvovat, ymmärtämättään itse mitä tekevät. Onneksi jotkut heistä ovat kääntyneet uskomaan Jeesukseen ja saaneet pelastuksen.

Jeesus on ainoa avain vapauteen ja Taivaan Isän luo. Jeesus vie meidät ikuiseen elämään, jossa kuolemalla ja kärsimyksellä ei ole valtaa. Ota Jeesus vastaan, Hän rakastaa sinua enemmän kuin kukaan ihminen. Luovuta Hänelle kaikki syntisi ja murheesi ja kipusi ja anna Hänen hoivata sinua rakkaudella. Ole runsaasti siunattu Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.


JEESUS ELÄÄ - kuva: Pixabay

Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Kuukauden luetuimmat