keskiviikko 20. syyskuuta 2023

Jokainen joka on totuudesta kuulee Jeesuksen äänen

Jeesus viettiin Pilatuksen eteen ennen ristiinnaulitsemista ja Pilatus yritti saada selville, miksi Jeesus oli vangittu.

"Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle:

'Oletko sinä juutalaisten kuningas?'

Jeesus vastasi hänelle: 'Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen sinulle sanoneet?'

Pilatus vastasi: 'Olenko minä juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä olet tehnyt?'

Jeesus vastasi: 'Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä.'

Niin Pilatus sanoi hänelle: 'Sinä siis kuitenkin olet kuningas?'

Jeesus vastasi: 'Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni.'

Pilatus sanoi hänelle: 'Mikä on totuus?'

Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille:

'Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä. Mutta te olette tottuneet siihen, että minä päästän teille yhden vangin irti pääsiäisenä; tahdotteko siis, että päästän teille juutalaisten kuninkaan?'

Niin he taas huusivat sanoen: 'Älä häntä, vaan Barabbas!' Mutta Barabbas oli ryöväri."

Johanneksen evankeliumi 18: 33 - 40

Jokainen joka on totuudesta, eli on saanut totuuden Pyhän Hengen, kuulee Jeesuksen äänen. Maailmassa on paljon valhetta ja eksytystä ja vain se, jolla on Pyhä Henki, näkee valheen kristallinkirkkaasti.

Ihmiset äänestivät viattoman Jeesuksen ristille, vaikka Barabbas oli ryöväri. Hekin olivat sokeita totuudelle, kuten oli myös Pilatus, joka kysyi: 'Mikä on totuus?' Hän ei kuitenkaan löytänyt mitään aihetta syyttää Jeesusta mistään.

Sellainen vanha sanonta on, että 'vain rehellinen erottaa rehellisen vilpillisestä'. Vilpillinen ihminen epäilee kaikkien ihmisten olevan vilpillisiä, eikä osaa tunnistaa rehellistä. Siitä tunnistaa vilpillisen ihmisen, ettei hän luota edes rehelliseen ihmiseen. 

Totuus on tärkein asia elämässä rakkauden ohessa. Totuutta ei voi kunnolla vaalia muutoin kuin Jeesuksen kautta. Ihminen valehtelee paljon myös itse itselleen. Kun Jeesus tulee sydämeen, Hän näyttää totuuden maailmasta ja itsestä. Totuus itsestä voi kirpaista, mutta sitä varten Jeesus kärsi ristinkuoleman, että me saamme armon Hänen kauttaan ja voimme aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä. Tämä armo koskee jokaista, joka kääntyy rukouksessa vilpittömästi Jeesuksen puoleen, myös sinua. 


kuva: Pixabay


Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana