lauantai 23. syyskuuta 2023

Lue Psalmi Korkeimman Suojelus päivittäin ääneen

 ❤

"Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo:

'Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan.'

Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.

Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. 

- Sillä: 'Sinä Herra, olet minun turvani'.-

Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. 

- 'Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen'." - Psalmi 91 

Psalmit ovat kuningas Daavidin tekemiä lauluja ja niissä monissa puhutaan vihollisista. Daavidia ahdistivat ihmisviholliset, mutta vihollinen voi olla myös sielunvihollinen tässä ajassa ja siihen viittaavat Psalmin vertauskuvat jalopeura, lohikäärme ja kyykäärme. Sielunvihollinen toimii usein sellaisten ihmisten kautta, joilla ei ole uskoa Jeesukseen, tai se kuiskuttelee epäilyksiä, kiusauksia ja syytöksiä suoraan ihmisen mieleen. Uskovan on pidettävä huolta siitä, ettei sielunvihollinen pääse eksyttämään ja pimentämään Jeesuksen valoa.

Maailmassa ihminen joutuu kokemaan monenlaisia haasteita, tärkeintä on pysyä kiinni Jeesuksessa kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa, sekä hyvissä että huonoissa elämänvaiheissa. Jeesus kuljettaa sinut aina haasteista voittoon tavalla tai toisella. Voit käyttää tätä Psalmia suojelevana rukouksena aamuin, illoin ja milloin tahansa.

Psalmissa luvataan Korkeimman suojelusta ja sanotaan, ettei sinun tarvitse pelätä mitään. Viimeisissä jakeissa Jumala vastaa luottamukseen; 'koska hän riippuu minussa kiinni'. Hän suojelee, jos rukoilet apua ja luotat Häneen. Jumala lupaa pitkää ikää ja pelastusta niille, jotka aidosti uskovat Häneen. Siunausta sinulle.


kuva : Pixabay


Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana