keskiviikko 18. lokakuuta 2023

Usko on tärkeämpää kuin raha

 Jeesus opetti kansanjoukossa:

"Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: 'Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön.'

Mutta hän vastasi hänelle: 'Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi ?'

Ja hän sanoi heille: 'Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi.'

Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: 'Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun minulla ei ole, mihin viljani kokoaisin?' Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.

Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?' Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä.'

Ja hän sanoi opetuslapsillensa: 'Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. 

Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä, eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!' "

Luukas 12: 13 - 24


Raha on hyvä renki, mutta huono isäntä. Raha ja maallinen kunnia eivät pelasta kenenkään sielua. Jos köyhyys ja puute piinaavat jokaista päivää, sekin voi olla tietynlainen henkinen vankila, ja voi tuntua siltä, ettei siitä ole ulospääsyä. Jeesus ei tarkoittanut opetuksellaan sitä, että meidän tulisi elää puutteessa, vaan Hän opetti luottamaan Jumalan huolenpitoon ja pitämään uskoa Jumalaan tärkeämpänä kuin omaisuutta.

Jumalalla on voimaa ja luovuutta auttaa taloudellisessa ahdingossa, mutta ensin täytyy löytää läheinen suhde Jumalaan, totuudessa ja terveessä nöyryydessä. Jos sinulla on taloudellista puutetta, luota Jeesukseen ja Hän auttaa sinua tavalla tai toisella elämässä eteenpäin. Jumalan keinot ovat monenlaiset: Hän voi johdattaa oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, Hän voi lähettää jonkun ihmisen auttamaan, tai Hän voi avata uusia ovia parempaan huomiseen. Mitä enemmän ylistät ja kiität Jumalaa, sitä enemmän Hän auttaa ja on läsnä. Siunausta 💕


kuva: Pixabay


Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana