tiistai 26. syyskuuta 2023

Henkien sota ja Hesekiel profeettana

Herra kutsui Hesekielin profeetaksi ja käski puhumaan israelilaisille, vaikka he olivat uppiniskainen kansa, joka ei Herraa kunnioittanut. Koko tarinan voi lukea Hesekielin kirjasta luvusta 1 lähtien, mutta tässä on katkelmia siitä.

"Ja hän sanoi minulle [Hesekielille]: 'Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakananin tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti. Nuo lapset [aikuiset], joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet - niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoot tai olkoot kuulematta - sillä uppiniskainen suku he ovat - he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä. Mutta sinä ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku. Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.' " - Hesekiel 2: 3 - 7

Herra antoi Hesekielille voimaa:

" 'Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa. Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.' " - Hesekiel 3: 8 - 9

Hesekiel totteli Herraa:

"Ja minä tulin Tell-Aabibiin pakkosiirtolaisten tykö, jotka asuivat Kebar-joen varrella; ja siellä, missä he asuivat, minä istuin jäykistyneenä heidän keskuudessaan seitsemän päivää. Mutta seitsemän päivän kuluttua tuli minulle tämä Herran sana:

'Ihmislapsi [=aikuinen Jumalan lapsi], minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.' " Hesekiel 3: 15 - 19

Jumala käyttää profeettoja ja muita Herran palvelijoita tuodakseen tahtonsa ja varoituksensa ihmisten kuuluville. Jumala ei pakota ketään uskomaan, kuten tässäkin Raamatun tarinassa sanotaan: 'kuulkoot tai olkoot kuulematta'. Jumala on luonut ihmisille vapaan tahdon. 

Jumalan tahto on aina hyvä ihmisiä kohtaan, mutta sielunvihollinen kehoittaa ihmisiä vastustamaan Jumalaa, sillä vihollinen ei halua kenenkään ihmisen pelastuvan. Pelastuneet uskovat kasvattavat Jumalan joukkoja isommiksi. Jumala on rakkaus ja Lucifer on viha. Kun ihminen asettuu Luciferin puolelle Jumalaa vastaan, siitä tulee seurauksia, mutta Jumala antaa jokaiselle kuitenkin mahdollisuuden pelastua ja kääntyä Jumalan puoleen. Evankeliumin levitys ei lopu maailmassa ennen Jeesuksen uutta tulemista, sillä Jeesus sanoi, että Hänen sanansa ei katoa, vaikka taivas ja maa katoavat. Se tarkoittaa myös tuonpuoleista elämää Jeesuksen valtakunnassa.

Jumalan ja sielunvihollisen välillä on käynnissä henkimaailman sota ihmissieluista. Ne, jotka eivät usko Jumalaan, muistuttavat usein siitä, kuinka ihmiset eroavat yhä enemmän kirkosta. He toivovat ihan avoimesti, että uskovien joukko vähenisi maailmassa. Kirkkoon kuuluvaisuus ei kuitenkaan kerro uskovien määrästä mitään, sillä on paljon uskovia Suomessakin, jotka eivät kuulu kirkkoon. Mutta miksi uskottomat haluavat, että uskovien määrä vähenisi maailmassa, sillä eiväthän uskovat heidän elämäänsä oikeasti häiritse ? Perimmäisenä syynä siihen on sielunvihollisen aikeet tuhota Jumalan pelastussuunnitelmat. Uskottomat eivät itse tiedosta sitä, kuinka he puhuvat sielunvihollisen 'pussiin' kun he toivovat kristittyjen häviävän maapallolta. Heillä ei ole Jeesuksen totuuden henkeä ja sen vuoksi he ovat sokeita totuudelle eivätkä näe sitä, että sielunvihollinen käyttää heitä hyväkseen kristittyjä vastaan. Jopa Raamatun apostoli Paavali, jonka nimi oli aiemmin Saul, tapatti ensin Jeesuksen seuraajia ennen kuin hän kohtasi Jeesuksen ilmestyksen ja hänestä tuli sittemmin kiihkeä Jeesuksen seuraaja.

Jeesus sanoi, että joka ei ole Hänen puolellaan, on Häntä vastaan. Neutraalia keskivertotietä ei oikeasti ole olemassa, vaikka moni niin luulee. Moni sanoo, että 'kai jokin meitä suurempi voima on olemassa', mutta se ei ole vielä Jeesuksen seuraamista. Se on vain ulkopuolinen 'ehkä'-toteamus epämääräisestä jumalallisesta voimasta, mutta ei vielä oikeaa uskoa. 

Oikea usko tunnustaa: 'Jeesus on Herra' ja silloin ihminen pelastuu Jeesuksen voimalla, armolla ja rakkaudella, ja saa rauhan ja totuuden Hengen, joka vetää pimennysverhon pois sielun silmiltä. Totuudessa on hyvä elää, ota sinäkin Jeesus vastaan juuri nyt, niin saat rauhan. Siunausta 💕 


Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana