keskiviikko 10. huhtikuuta 2024

Jeesus antaa levon

 

"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. 

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, 

sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

- Matteus 11: 28 - 30 - Jeesuksen sanoja


Ies on - yleensä puinen - vetolaite, jonka avulla härkä tai härkäpari vetää maatalousvälinettä tai kuormaa. Kehitysmaissa ihmiset kantavat esimerkiksi vesisaaveja olkapäille asetetun ikeen avulla. 

Elämä voi ajoittain tuntua siltä, kuin vetäisi perässään isoa kuormaa kuten kuvan härkä. Voimat voivat olla ihan lopussa ja kun on väsynyt, mieli voi olla kärsimätön ja toivo voi hiipua. Jeesus antaa levon sielulle ja Hän lupasi, että Hänen kuormansa on keveä kantaa. Kun rukoilet Jeesusta elämäsi Herraksi ja luovutat kaikki syntisi Hänelle, henkinen taakkasi kevenee. Kun mieli on siltä osin kevyt, muut asiat järjestyvät aikanaan rukouksen ja Jeesuksen opastuksen avulla. 

Eräs haastattelija, joka haastatteli pappia, sanoi ohimennen, että siunaukset ovat 'huttua'. Eivät ne silloin ole huttua, jos on vilpitön usko Jeesukseen ja ottaa luottavaisesti siunauksia vastaan. Siunaukset lähettävät liikkeelle Jumalan enkeleitä auttamaan ja opastamaan. Joskus siunausten seuraukset näkyvät heti, joskus vasta myöhemmin. Enkelit toimivat hienovaraisesti ja järjestävät asioita ns. 'kulisseissa'. Sitten kun on oikea aika, enkelien työn tulos näkyy konkreettisesti ihmisen elämässä tavalla tai toisella. Olen itse kokenut näitä ihania siunauksia satoja kertoja elämän aikana, kiitos Herralle! Ihan samoin sinäkin voit kokea siunauksia ja hyviä elämänmuutoksia, kun luotat Herraan Jeesukseen. 

Jeesus sanoi, että Hän on hiljainen ja nöyrä sydämeltä ja että meidän tulisi oppia Häneltä. Hiljaisuudessa ja nöyryydessä asuu viisaus ja rauha. Kun me olemme nöyriä Jumalan edessä, Jumalan voima alkaa toimimaan meidän elämässämme ja meidän taakkamme kevenee. Ole siunattu ja lepää Jeesuksen rakkaudessa luottavaisin mielin. 


Intialainen mies ja härkä, joka vetää kuormaa ikeen alla.


Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana