sunnuntai 11. helmikuuta 2024

Herra Sebaot näkee kaiken ja ohjaa uskovia

 

"Sillä katso; hän on se, joka on tehnyt vuoret ja luonut tuulen,

joka ilmoittaa ihmiselle, mikä hänen aivoituksensa on,

joka tekee aamuruskon ja pimeyden

ja joka kulkee maan kukkulain ylitse -

Herra, Jumala Sebaot, on hänen nimensä."

Aamos 4: 13


Tässä lyhyessä Raamatun jakeessa sanotaan monta asiaa. Siinä todistetaan, että Jumala on luonut maan ja tuulen, että Hän puhuu ihmisille ja että Hän on kaikkialla siellä, minkä Hän on luonut. Aika hienoa, että Hän on ilmoittanut ihmisille oman nimensäkin Pyhän Hengen kautta; Hän on Herra Sebaot

Ihmisjärki ei kykene ymmärtämään Jumalan voimaa ja sitä, kuinka Hän voi olla kaikkialla yhtä aikaa. Moni ihminen - uskotonkin - kokee luonnon helmassa rauhaa. Tiede on selittänyt sitä kokemusta mm. maasäteilyllä, tai jollain muilla syillä. Toki ihmiset ovat uteliaita tietämään kaikkien asioiden selitykset, mutta Jumalaa ei voi kukaan ihminen selittää. Jeesus on rauhanruhtinas, koska Hän kykenee antamaan sellaisen rauhan sisimpään, mitä mikään tai kukaan muu maailmassa ei voi antaa. Sen totuuden myötä voi ymmärtää, että on täysin luonnollista kokea rauhaa myös luonnossa, jonka Luoja on luonut. Luonto ei itsessään ole jumala, mutta Jumala liikkuu siellä, kuten Raamatussa monessa kohdin kerrotaan. Edellisessä jakeessakin sanotaan; '..joka kulkee maan kukkulain ylitse'.

Ihan mahtavaa, että Jumala on kanssamme kaikkialla! Jumalalta ei voi piiloutua, eikä uskova sitä haluaisikaan tehdä. Jumalan vastustajat sen sijaan haluaisivat, ettei heitä Jumala näkisi, mutta se on utopistinen toive, sillä toki Luoja luotunsa näkee. Kukaan ei voi piilottaa tekojansa verhon taakse, sillä Luojamme näkee kaiken.

Uskova saattaa kokea yksinäisyyttä niinä hetkinä, kun hän luulee, ettei Jumala olekaan läsnä, tai Jumala ei ole heti vastannut rukouksiin. Uskovilla on jatkuva kaipaus taivaan Isän ja Jeesuksen huolenpidon huomaan ja niin sen kuuluukin olla. Meidän tuleekin olla riippuvaisia Jeesuksesta, vaikka olemme aikuisia ja päätämme itse omista asioistamme. Tarvitsemme kuitenkin päätöksiemme tueksi Pyhän Hengen ohjausta, sillä emme halua astua harhateille. 'Joka pysyy vahvana loppuun asti, se pelastuu.'

Riippuvuus Jeesuksesta on samalla kertaa suurta vapautta, jonka vain uskova täysin ymmärtää. Jeesus on nimensä mukaisesti Vapahtaja. Uskottomilla on paljon vääriä luuloja Jeesuksesta ja uskossa elämisestä, mutta henkilökohtainen tutustuminen Jeesukseen avaa ymmärrystä vähitellen. Uskossa eläminen ei ole tylsää ja ankaraa elämää, vaan sitä voisi kuvailla kadun aurinkoisella puolella kulkemiseksi. 'Jumala on aurinko ja kilpi..' Se ei tarkoita sitä, etteikö elämässä olisi haasteita, mutta Jumala tukee niiden voittamisessa ja kun omatunto on kevyt, niin askel on myös kevyt.

Jos et vielä tunne Jeesusta; ota sinäkin Jeesus Vapahtajaksesi juuri tänään ja anna Hänen ohjata tiesi vihreille niityille. Se on paras päätös elämässä, että luovut itseriittoisuudesta ja tukeudut Jeesuksen armoon ja Herra Sebaotin voimaan. Rukoilet vain Isältä anteeksiantoa ja pyydät Jeesuksen elämääsi, sen vaikeampaa ensimmäinen askel ei ole.  Runsaasti siunausta elämääsi!



Suositus

Mikrosirun suunnittelija varoitti : Älä ota sirua ihosi alle !

Onko mikrosiru Ilmestyskirjan pedon luku 666 ? Kirjoitin tästä aiheesta entisessä blogissani ja kirjoitan nyt uudestaan, sillä tämä on tärke...

Luetuimmat viikon aikana